Tvmarkedet er i voldsom vækst og nettet rykker

Artikel af Palle

TV og underholdning er kommet for at blive og vi bliver nærmest bombarderet med nye serier, film og nye tvkanaler. Men TV som vi kender det er så småt ved at rykke til internettet som så meget andet. Streaming vinder ind, men det traditionelle tvmarked er stadig ekstremt stort. Tidligere var man ofte bundet til en antenneforening, men i dag er markedet givet frit, og det betyder man frit kan vælge mellem de mange hundrede kanaler, og det store udbud af tv-pakker.

Denne valgfrihed har åbnet op for endnu større potentiale for salg af tv-pakker og streamingstv, og det har Jeppe Bekke taget konsekvensen af og sammen med en kammerat startet siden tvpriser.dk. Her er Danmarks vel nok største og mest avancerede søgefunktion når der gælder sammensætning af kanaler og tv-pakker.

Det foregår på den måde at man vælger hvilke kanaler man gerne vil have, og derefter finder søgeren den billigste pakke, der indeholder de præcise kanaler.

Om servicen siger Jeppe:

Vi har i høj grad taget udgangspunkt i at lave en service vi selv gerne vil bruge. Det gælder ikke bare om at lave nogle hurtige salg her og nu, men vi ønskede at lave en langtidsholdbar løsning, som virkelig giver brugerne noget. Markedet for tvpakker er meget uoverskueligt og det er svært som almindelig person at gennemskue alle de forskellige pakker og priser på tillægskanaler osv. Derfor lavede vi denne service da vi så en mulighed for at hjælpe folk, samtidig med vi kunne lave en forretning ud af konceptet.

Den forretning Jeppe taler om er det der hedder affiliate, for Jeppe og hans partner får provision hver gang der sælges en tvpakke via deres service.

Affiliatemarketing har mange former og mange prøver at lave nogle hurtige sider og få noget trafik fra google, og på den måde tjene nogle hurtige, men små penge. Tvpriser´s ambitioner er dog langt højere og Jeppe fortæller yderligere:

Vi ønsker at lave en så god service for brugeren at vi i 2014 er den foretrukne og største side for prissammenligninger indenfor både traditionelle tvpakker og især streamingTV, som vi netop har lanceret. StreamingTV kan komme til at revolutionere hele verdens marked for TV, i hvert fald der hvor nettet er hurtigt nok til streaming, og bl.a. HBO og Netflix er rykket ind i satser på Danmark, hvilket vi synes er rigtigt interessant. 

Hvad fremtiden bringer og om Jeppe og projekt bliver en succes vil fremtiden vise. En ting er sikkert; markedet for TV og underholdning er i rivende udvikling, og det kommer til at gå stærkt de kommende år.

Leave a Reply

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>